Acest site este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013

Prezentare

Pachetul de lucru "Doctoratul in Scoli de Excelenta"

Scopul acestui pachet de lucru este analizarea sistemelor internationale de evaluare a excelentei in cercetare si elaborarea unui sistem de evaluare relevant la nivel international pentru definirea si sustinerea excelentei in cercetarea romaneasca.

Desi Europa produce o treime din productia stiintifica a lumii, cercetarea europeana este inca in urma SUA si a Japoniei in termeni de dinamism si promovare a excelentei. In cadrul dezvoltarii societatii bazate pe cunoastere, definirea si promovarea „excelentei” in cercetare reprezinta o tendinta confirmata in ultimul deceniu in mediul universitar international, necesara, pe de o parte, pentru ierarhizarea si stabilirea de benchmark-uri, precum si pentru aplicarea, pe de alta parte, a programelor de sustinere a excelentei – existente sau potentiale, in cercetare. Universitatile detin, datorita pozitiei lor dominante in domeniul cercetarii, educatiei si inovatiei cheia dezvoltarii unei economii si a unei societati bazata pe cunoastere. Actualmente universitatile europene angajeaza in medie 34% din numarul total al cercetatorilor din Europa (Germania – 26%, Spania – 55%, Grecia – 70%), la nivelul acestora derulandu-se 80% din cercetarea fundamentala la nivel european. In consecinta, universitatile trebuie sa isi defineasca misiunea si obiectivele in cercetare – relevanta si impact la nivel de top, la nivel international, la nivel national sau regional. 

Pentru promovarea excelentei in cercetare, in sistemul universitar romanesc este nevoie de un cadru metodologic care sa defineasca acest concept. Scopul acestui pachet de lucru este analizarea sistemelor internationale de evaluare a excelentei in cercetare (ierarhizari si benchmarking) si elaborarea unui sistem de evaluare relevant la nivel international pentru definirea si sustinerea excelentei in cercetarea romaneasca. 

In acest sens, este esentiala definirea conceptelor de baza, ce inseamna excelenta, ce inseamna relevanta la nivel international, national sau regional, din punctul de vedere al cercetarii, precum si in ce vor consta masurile de sprijin pentru ceea ce se va defini ca „excelenta” in cercetare, orizonturile de timp si resursele necesare. 

De asemenea, identificarea unor benchmark-uri si aplicarea unei metodologii care sa diferentieze universitatile in functie de performanta in cercetare si care sa finanteze excelenta in cercetare este menita sa creasca competitia intre universitati si sa stimuleze cercetarea fundamentala si aplicata la cel mai inalt nivel.

Activitati

16.07.2009 - Intalnire experti cheie

Intalnire cu reprezentanti cheie ai mediului academic pentru dezbaterea abordarii in cadrul activitatii 3.1.2 – Analiza comparativa a programelor specifice la nivel international.
...mai mult

18.03.2010 - Mutual Learning Workshop

Intalnire de analiza a sistemelor internationale de evaluare a excelentei in cercetare, in cadrul activitatii 3.1.3.
...mai mult

Rezultate

Livrabile WP3

Subactivitatea 3.1.1 - Constituire panel international de experti;
 
Livrabilul R 3.1 - Termeni de referinta pentru panelul international



Subactivitatea 3.1.2 - Analiza comparativa a programelor specifice la nivel international;
 
Livrabilul R 3.3 - Raport de analiza a programelor specifice la nivel international
 


Subactivitatea 3.1.3 - Sesiune “Mutual learning workshop” privind programe de excelenta;
Livrabilul R 3.4 - Raport al Mutual Learning Workshop privind programele de excelenta

________________________________________________________________________________________

Subactivitatea 3.2.1 - Elaborarea specificatiilor programului si a metodologiei de implementare

Livrabil R 3.5 - Raport metodologic privind programul "Universitati de excelenta in Romania"


 

 

 

Data publicarii:

Calendar evenimente

martie 2024
LMaMiJVSD
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Inscriere newsletter